kvällstankar.

en trettio sekunders cykeltur hem från Lydia, en tandborstning och allt som hör till senare ligger jag nu i sängen och ska snart sova. det är svinkallt i mitt rum och det luktar sommarnatt. det måste vara den bästa lukten i hela världen. även fast det är kallt som satan, gatorna är tomma, mörka och katrineholm är sveriges läskigaste stad älskar jag verkligen alla cykelturer hem. hihi.
jag menar, på sommardagarna kan man knappt andas för det är så varmt. på vinterdagarna är det för kallt, och på hösten luktar allt bara sura löv. men på vår-sommarnätterna är det inte för varmt eller kallt, alla löv sitter kvar på träna och allt är sådär mysigt. så därför tänker jag nu öppna mitt fönster igen, sover som bäst med sommarnattsluften i rummet.
/s

en sommarnatt'10

alltså förresten; heter det verkligen träna, eller heter det tränderna. eller nått heeeelt annat? alltså träd i plural.
misstänker att sörmlänskan lurar mig ibland. fyfan vilken ful dialekt jag har dessutom.
även fast det är vi som pratar rikssvenska. punkt.

Kommentarer
Postat av: Fredrika Källström

Träden Sofie, träden! ahahah :D



älska bilden <3

2011-05-09 @ 17:35:18
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0