USA

Jag har funderat mycket på när jag går ut gymnasiet. om hur jag vill fortsätta med mitt liv, så att säga. haha.
först hade jag tänkt att åka direkt upp (till sthlm, helst då) och gå högskola/universitet/allt vad det nu heter. men sen ett tag tillbaka har jag börjat fundera på att åka till USA som au pair. det skulle vara fett, har läst en massa bloggar från alla delar av amerikat, det vekar som en så fet upplevelse. jag älskar att se världen och se hur folk bor i olika delar av världen. detta gick så långt att jag gjorde en lista på alla städer och delstater jag vill besöka, ehe.
.
okej, det är inte så mycket lista som en teckning på delstaterna. där jag dessutom missat DC. dit vill jag också åka!
problemet med detta är nu flera.
ett, jag har fortfarande halva gymnasiet kvar
två, jag har inget körkort. än.
tre, man måste ha 200 i barntimmar. vilket jag inte har, och säkert inte kommer få då det är svårt att få jobb/prao på dagis här i staden.
fyra, det är så låååångt kvar. och om jag fick bestämma skulle jag vilja bo i både new york/minnesota, california och florida. härligt.
.
men fan, drömma kan man ju alltid! och som det ser ut nu så tänker jag verkligen försöka så jag kan åka. fett.
Trackback
RSS 2.0