för vi ska ta studenten.... en gång i tiden

studentveckorna '12 är igång.
ena samklassen gick precis förbi utanför mig
tutor i mun, mössa på och allt det där.
och vad gör jag?
nääe jag sitter här i mitt vardagsrum,
försöker få ihop en text om CS Lewis för att sen påbörja min bokrecension.
sen får vi ju inte glömma att vi har svenskaord tills imorgon
och företagsprov om en vecka.
när vi ändå är igång kan vi lika gärna slänga in ett fadderprojekt del två också.
för vi som går tvåan har ju inget liv, även om skolavslutningen nu är 15 dagar ifrån.
och även då studentveckorna är igång rör det ju inte oss tvåor

men nej, klart jag inte är avundsjuk.
för vem vill ta studenten liksom?

mina kusiner är söta som få, jag sa att dom skulle tävla hela vägen upp till huset.
båda två sätter sig ner och hoppar grodhopp trehundra meter upp. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0