vädret in the kholm

så efter en ganska lagom tråkig föreläsning om varför man bör spara pengar till framtiden cyklade jag som vanligt hem till mig. vinter som det är tog det, som vanligt, en evighet att cykla tre meter. ja, det är fan nästan så att en spinningcykel kommer fram snabbare.
iallafall, jag cyklade förbi ett par tjejer i medelsåldern och råkade höra en del av deras samtal.
.
medelålderstjej 1- det är så härligt ute idag.
medelålderstjej 2- ja, så friskt och en riktigt fin dag.
.
kalla mig puckad, efterbliven, störd eller vad ni nu vill. men vilken väderfaktor gör vädret så härligt idag???
är det att vinden blåser åt alla möjliga håll? snön som ligger halvt packad, halvt uppriven på backen blandad med is? de elvahundrafemtiosju minusgraderna som gör hela atmosfären svinkall och mina kinder mer röda än vad dom redan är?
nej, den faktorn som spelar roll är solen. att solen lyser gör att allt känns som en sommardag i Florida. eller?
det känns väl ändå precis likadant om det hade vart mulet. bara att det skulle vart mörkare ute. crejsi pipol.
.
att det är fint väder ute idag. det kan jag hålla med om. om man sitter inne, så att säga.
.
superskillz på kameran. ehm, jag orkade inte riktigt. det är iallafall sol ute. vilket faktiskt resulterar i en helt okej glad sofie.
godkänd dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0