tankar of tonight.

- när folk skriver "cirkus" istället för ca, cirka, ungefär eller nått i den stilen. det heter cirka, okej?!??? cirkus är en plats där djur och clowner springer runt i en ring och försöker vara roliga. inte ett annat ord för cirka. "typ", där har vi ett bra ord som funkar till allt!
-att spotify alltid är efter och sist med ny musik. tillexempel coldplays paradise, är den ute än eller? nej.
(om jag har fel får ni gärna länka den till mig, es muy bien)
-svenska språket. (jag kan inte riktigt släppa det ikväll) denna gång syftar jag på när man skriver "hur kul??" (ett avslut på meningen kanske vore på sin plats??? eller ett svar kanske????) och när man skriver som stockholmarna pratar, (me, e, mej, dej, oki (jag vet inte om stockholmarna säger så, jag bara hatar det ordet.), när man inte använder skiljetecken och stora bokstäver mitt i en mening.
-när man vet precis hur man ska förklara ett engelskt ord. på engelska. och inte har en aning om hur man ska översätta det till svenska. händer alldeles för ofta. vore så mycket lättare om hela världen pratade engelska på heltid.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0