ryttarkaka.

Kaka
4 st ägg
6 dl socker
3 dl mjöl
8 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
175 g smör, rumsvarmt

Täcke
75 g smör
2 dl socker
1.5 dl grädde
1 dl sirap
250 g kokosflingor

1. Kaka
Sätt ugnen på 200 grader.

2. Vispa ägg och socker vitt och pösigt.

3. Hur som helst, blanda sen alla torra ingredienser.

4. Rör ner i det vita pööööösiga fluffet.

5. Sist rör du ner det mjuka smöret.

6. Klutta ut den tjocka smeten i en smord långpanna och grädda i ugn cirka en kvart.

7. Täcke
Under tiden gör du kakans täckte, eller Ryttarkakans sadel om du hellre vill se det så! Blanda alltihop allt i en kastrull och låt sjuda i ca 5 minuter.

8. När du tar ut kakan ur ugnen brer du på kokoskletet och gräddar kakan ca 10 minuter till i ugnen.

9. Nu är det bara att rida mot solnedgången med din alldeles egen lilla Ryttarkaka.


om ni har tid nån gång, så mååååste ni prova det här! nästan som kladdkaka fast med kokos och annat gott. it's like heaven in my mouth. ett tips är dock att ha kakan inne i ca 12 min första gången och sen lite längre andra gången om det behövs, annars blir den så torr. peace. 

ungefär 10 sekunder innan bilden togs hade jag tappat ut allt på laptopen,
och ca en halv sekund efter denna tappa jag allt igen.
därav den fula bilden och att den ser lite äcklig ut. men är mummmmmmaaa.


Kommentarer
Postat av: Fredrika Källström

Ryttarkaka - for Real Riders



Baj JoffaJan

2011-04-27 @ 22:39:39
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/
Postat av: Nicole

Måste var riktigt gott!?

2011-04-28 @ 12:06:30
URL: http://nickys.se
Postat av: rebecca

haha va jobbigt att du tappade ut kakan DD:

sv1; vissa ord hör jag inte vad han sjunger men jag tycker det är fint och vackert! Han sjunger hur fint som helst. I min klass finns det ingen som gillar Kent, bara jag. Vad skönt att det finns det i din klass :D

2011-04-28 @ 19:57:36
URL: http://lallabecca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0